Studiu de Caz: Clinica Stomatologică Maxident Iași | De la 115.000 Lei la 1,2 Milioane de Lei CA

Studiu de Caz: Clinica Stomatologică Maxident Iași | De la 115.000 Lei la 1.2 Milioane de Lei CA

Da! Poți să crești o clinică dentară cu un buget mic într-un oraș mare. Dar există câteva condiții ca să se întâmple acest lucru.

Salut, sunt Vlad Faraonel și astăzi vă voi povesti cum într-o piață aglomerată și într-un oraș și mai aglomerat se poate crea și crește o afacere în domeniul stomatologic și nu numai.
Povestea colaborării cu Maxident Iași a început încă din 2017, când am decis să-mi pun aparat dentar. Colegul meu de cameră de pe atunci a recomandat-o pe Cătălina Stan, “un medic stomatolog foarte de treabă, calmă și faină”, după cum o descria el.
Colaborarea pacient-clinică a fost foarte frumoasă pentru ambele părți. Având o relație bună și o comunicare deschisă, în luna Aprilie 2020, Ștefan, soțul Cătălinei, a cerut o ofertă pentru realizarea unui website și pentru reclame pentru creșterea clinicii. Fast-forward aproape 3 ani mai târziu, de la 115k Lei la 1,2M Lei CA generați, dar și un vis îndeplinit al Cătălinei, cel de a elimina colaborările externe la alte cabinete/clinici.

Cum am făcut asta?

Când am luat contact pentru prima oară cu Clinica Maxident eram student, dar ne-am înțeles extraordinar. Ca orice clinică dentară nou deschisă în Iași, treaba mergea greu și cu multă muncă. În alte cuvinte, cabinetul mergea cu pasiune și cu bani de acasă; o situație în care se găsesc foarte mulți oameni de afaceri și mai ales doctori care doresc să opereze în cabinetul propriu.
În 2020 Maxident avea o cifră de afaceri în jur de 115.000 Lei. Pentru unii poate părea mult, iar pentru alții poate părea puțin. În orice caz, ei știau că au nevoie să facă ceva ca să atragă mai mulți pacienți pentru a se putea extinde. Astfel, în aprilie 2020, știind că eu sunt om de marketing, Ștefan mi-a cerut o ofertă pentru realizarea unui website și pentru niște reclame. Bineînțeles, când tragi linia după cheltuielile care le implică un cabinet stomatologic, banii rămași din CA, nu sunt foarte mulți, așa că eficiența era pe prim plan.

Am început cu un site de 5 pagini și 15 Lei pe zi în Ads.

Coșmarul agențiilor mari sunt clienții mici. Nu de parcă am fi vreo mare agenție azi, dar și eu în 2020 eram doar un alt băiat care făcea pentru niște prieteni câteva reclame. Dar diferența reală care a dus la succesul Maxident vine din urma colaborării foarte bune și din faptul că fiecare a fost profesionist pe partea lui.
Promovarea Maxident a început foarte modest. Site-ul inițial era super simplu, spunea în mare ce servicii găsești la Maxident, cum să contactezi clinica și în ce intervale orare se desfășoară activitatea. Pe partea de reclame, promovarea s-a făcut în principal pe Facebook cu 15 Lei pe zi.

Și a mers din prima? Nu prea! Sau…

Chiar și acum, după ce am căpătat un pic de experiență și am reușit să deschid o agenție împreună cu câțiva prieteni, încă întâlnesc antreprenori care se îndreaptă spre omul de marketing ca spre un fel de Mesia care va face minuni pentru afacerea lor. Din păcate, noi nu facem minuni aici, facem marketing. Iar dacă businessul nu este funcțional de la început, sau mai grav, are probleme pe partea de produs sau orice alt P din cei 4P din mixul de marketing, atunci nu ai ce face mare lucru pe partea de promovare. Înainte de promovare, trebuie să abordezi problemele reale.
Așadar, cu 15 Lei pe zi băgați în Facebook Ads și 5 pagini pe site nu s-a întâmplat mare lucru. Când și când mai venea un pacient nou.
Aici e punctul în care mulți ar renunța, dar Ștefan și Cătălina au înțeles de la început cât e de important faptul că începeau să vină pacienți noi, indiferent cât de puțini.
Neavând un nume cunoscut în oraș, la Maxident au început să vină cei care testau apele și căutau prețurile mici. Strategia prețului de penetrare, deși fiind greu de suportat, a făcut ca cei care veneau pentru prețuri mici să recomande mai departe nu doar prețurile mici ci și calitatea serviciilor și atmosfera primitoare.
E important de menționat că Maxident nu a băgat bani doar în promovare ci a investit masiv și în spațiu, scaune, instrumentar și pregătire. Așadar, când un pacient nou venea la cabinet, acesta era surprins de serviciile primite puse în balanță cu tariful achitat.
Astfel Ieșenii au început să caute din ce în ce mai mult serviciile Maxident.

Screenshot din Google Analytics

Extinderea acțiunilor de marketing

În momentul de față, putem estima că un pacient nou aduce ulterior încă 5 pacienți în medie. Dar chiar și așa, nu cu 15 Lei pe zi pe Facebook Ads a ajuns Maxident de la 114.000 Lei la 1.200.000 Lei. Pentru această performanță, am început să creștem treptat bugetul și să pregătim mai multe acțiuni de promovare pentru a găsi clienți în modul cel mai optim. Spoiler alert: În prezent, putem spune cu încredere că Facebook Ads e cel mai „varză” pentru a găsi clienți, segmentul de piață atras prin Facebook este mult mai slab calitativ decât cel adus prin Google Ads și SEO. Pe măsură ce lucrurile la Maxident au început să se miște, am început să ne axăm pe SEO, Google Ads și CRO (Conversion Rate Optimization). Acele puține pagini câte erau la început, am început să le optimizăm pentru a fi indexate pe Google și să rulăm și reclame pe Google Ads. Totodată, am început să urmărim modificarea site-ului în așa fel încât să încurajăm lumea să apeleze la serviciile Maxident. Bineînțeles, SEO nu a adus rezultate imediate, dar acțiunile de SEO local de atunci aduc un boost major și în ziua de azi. Un lucru interesant, încă de pe atunci Google Ads a început să aducă rezultate mai bune decât Facebook Ads.

Să intrăm în detalii

The Big Website Revamp

Primul pas făcut într-o perspectivă integrală de marketing pentru Maxident a fost să refacem websiteul.
Inițial, website-ul a fost creat numai pentru prezentare, pentru a oferi detalii pacienților într-o formă completă. Ulterior am dezvoltat websiteul mai mult și am adăugat pagini pentru prețuri, cazuri și secțiune de blog.
Bineînțeles, pe parcurs ce dezvoltam website-ul am urmărit mereu principiile de optimizare a ratei de conversie adugând elemente în funcție de răspunsul utilizatorilor. Și chiar dacă există loc de îmbunătățiri în ceea ce ține de design, ne putem mândri că varianta din prezent este un website prin care „vin telefoane.”

Am Insistat pe SEO

Dezvoltarea pe parcurs a website-ului a avut loc în strânsă legătură cu procesul de SEO (optimizarea pentru motoarelor de căutare) Aici am avut în vedere coroborarea cu alte câteva direcții pe parcursul colaborării noastre.

Screenshot din Google Search Console

Ce înseamnă asta?
Păi întâi și întâi, care credeți că e cel mai ușor keyword pe care poți ranka cu un website? Răspunsul e simplu, numele de brand. Așadar, deși la început ar fi putut părea neintuitiv, ne-am asigurat că homepageul este optimizat corespunzător pentru keywordul „Maxident”, dar și pentru cuvintele cheie cabinet stomatologic din Iași și clinică stomatologică din Iași pentru a maximiza puterea SEO local.
De ce? Cel mai simplu mod în care pot explica această alegere este faptul că în momentul în care promovezi un brand, oamenii vor începe s-i caute denumirea pe Google. Deci trebuie să fii primul acolo, fără doar și poate. Fun fact: în octombrie 2022 o trupă de kpop a scos un album cu numele Maxident. Dacă te apuci să cauți acest keyword pe Google, vei vedea în pagina de rezultate și acest album pe pozițiile 2-3. Bineînțeles, pe plan internațional Maxident.ro nici măcar nu apare, dar interesul nostru nu e în Seul și nici În Londra. Pe noi ne interesează prima poziție pentru cei care caută din Iași.

Screenshot din Ahrefs, tool premium de SEO

Împreună cu o structură definită de interlinking și linkuri de la alte website-uri, am reușit să ducem 33 de keywords tranzacționale în primele 10 poziții. În prezent aceste cuvinte cheie aduc un număr important de vizitatori care devin clienți. Bineînțeles, tot pe partea de SEO local este esențial de menționat importanța setării, optimizării și întreținerii contului de Google Business Profile.

Screenshot din Google Business Profile (Fostul Google My Business)

E adevărat că Google Maps e supraaglomerată de alte cabinete, dar, chiar și așa, îți crește relevanța în motorul de căutare pentru zona geografică. Și încă un lucru, vin multe telefoane și de pe acest profil în cazul Maxident.

Screenshot din Google Business Profile (GBP)

Cât Despre Reclamele Plătite

Când vorbim despre reclame plătite, am folosit în principal Google Ads și Facebook Ads. Am început cu un buget de 15 Lei pe zi și am ajuns la 100 de Lei pe zi. Am început cu niște reclame modeste pe Facebook Ads și am diversificat și mutat focusul în special pe Google Ads. Împreună cu celelalte acțiuni de marketing, reclamele au crescut și consolidat brandul aducând Maxident unde se află acum.

Screenshot din Google Ads

Investiția Continuă în Personal, Spațiu și Servicii pentru a Loializa Clienții

100 Lei/zi = 1.200.000 Lei/an?
În momentul de față, numai pe paid ads se alocă o sumă considerabilă de bani, dar asta nu înseamnă că dacă bagi tare 3000 lei lunar în reclame vei duce un business pe culmile gloriei. Deși un buget mare te ajută să crești mult mai rapid, dacă produsul nu e corespunzător, nu ești pregătit să gestionezi vânzările și clienții nu sunt mulțumiți de serviciu sau produs, niciun buget nu te poate ține pe linia de plutire. Este foarte important de subliniat că în cazul Maxident succesul se datorează atât faptului că reclamele plătite au fost legate cu alte acțiuni de marketing, care se susțin reciproc și în prezent, cât și a faptului că piața a început să învețe numele brandului și să îi acorde încredere.

Testimonial Maxident Iași

În urma cu 2 ani când am decis sa ne deschidem propria afacere, am apelat la serviciile firmei Marksome si implicit la cunoștințele lui Vlad, cu care avem o relație pacient-doctor-prieteni de câțiva ani buni.
Aveam nevoie de îndrumare pentru a realiza baza a ceea ce avea sa devină în curând din vis realitate, și cu multă răbdare Vlad și echipa ne-au explicat pas cu pas ce trebuie făcut pentru a ne face cunoscuți într-o piață medicală deja aglomerată și o perioada nu foarte favorabilă economiei, începutul pandemiei. Profitând de experiența și talentul lui Vlad am reușit să aducem afacerea după primul an de activitatea pe profit și să fim recunoscuți si recomandați pentru serviciile oferite.
Ce consider că a ajutat în plus, în tot acest proces de colaborare este atitudinea profesională a echipei, spiritul tânăr care îi determină să lucreze cu spor chiar și în afara orelor de muncă, fiind disponibili pentru explicații suplimentare și o atitudine mereu pozitivă.

Cătălina Stan, Maxindet

În concluzie

Îți poți crește și aduce businessul la nivelul pe care ți-l dorești atunci când nu cauți să tai colțuri și te ocupi în mod corespunzător de aspectele care contează.
În cazul Maxident vedem că investiția în locație, personal și servicii au făcut ca efectul acțiunilor de marketing să fie sporit, fără de care banii investiți ar fi reprezentat doar o cheltuială în van.
Clinicile sau cabinetele dentare la început de drum au o șansă, însă ca și în cazul Maxident Iași, trebuie investit constant în câteva direcții care contează. Dacă dorești să colaborăm, te așteptăm într-un meeting gratuit de 15 minute:.

IMPORTANT: Nu preluăm alte clincii stomatologice din orașul Iași sau Cluj. Scopul nostru este să ajutăm clinici cu potențial din fiecare oraș, în mod etic și profesionist.

Haide să discutăm

Scrie-ne și revenim în maxim 24 de ore.